ההיסטוריה של הקאטרים! - פנדה סיגרים | Panda cigars

אהלן אהלן חברי המועדון היקרים שלי.

לקראת סופ"ש שיעור העשרה מתוך עולם הסיגרים.
תהנו!!!!
 
אנחנו המעשנים נהנים מסיגרים נהדרים כבר מאות שנים, אך רק במאה ה-19 הפכו חותכי הסיגרים לפופולריים ובאו למודעות המעשנים.
 

לפני המצאת חותך הסיגרים, מעשני סיגרים היו בדרך כלל נוגסים את קצה הסיגרים שלהם, (אגב סרטים של קלינט איסטווד) השתמשו בציפורן או השתמשו בסכין כדי לחתוך אותם.
 
עם זאת, שיטות אלו הביאו לעיתים קרובות לחתך לא אחיד, שעלול לגרום לסיגר להישרף בצורה לא אחידה או להתפרק שזה דיי מפרק!!
 
זינו דוידוף צוטט "הנשיכה אינה מאפשרת דיוק רב. אני מבין שחלק מהמעשנים הם מאסטרים בעבר של הטכניקה הזו, אבל אני אף פעם לא מנסה או ממליץ על שיטה הזו".
 
חותך הסיגרים הראשון הומצא בשנות ה-60 על ידי צרפתי בשם פייר לאקור.
ההמצאה של לאקור, נקראה חותך "הגיליוטינה" והיא כללה להב שחותך בצורה ישרה ונקייה את קצה הסיגר והביא לחיתוך אחיד יותר.
 
חותך הגיליוטינה 
תפס במהירות בקרב מעשני סיגרים, ועד סוף המאה ה-19 הוא הפך לסוג הפופולרי ביותר של חותכי סיגרים.
בתחילת המאה ה-20 החלו להופיע בשוק סוגים אחרים של חותכי סיגרים.
 
חותך הפאנץ'

 הכולל להב עגול המחורר חור בקצה הסיגר, הומצא בתחילת שנות ה-1900 והפך במהרה לפופולרי בקרב מעשני סיגרים שהעדיפו משיכה קטנה ומרוכזת יותר. שיטת הפאמצ' הייתה מועדפת על ידי וינסטון צ'רצ'יל, עם זאת, הוא השתמש בקצה גפרור עץ כדי לחורר חור בסיגרים שלו.
 
חותך ה-V

הכולל להב בצורת V החותך משולש מקצה הסיגר, הומצא גם הוא בתקופה זו. את החיתוך הזה אנשים אהבו כי הוא חתך חיתוך מדויק, מרוכז אך אפשר זרימת אוויר גדולה וכל זאת ללא תחושת ה"קיטום" בחיתוך הישר.
 
 במהלך המאה ה-20, 
חותכי סיגרים הפכו משוכללים ומקושטים יותר, כאשר רבים מהם מציגים עיצובים מורכבים או עשויים מחומרים יקרים כמו זהב או כסף. כמה חותכי סיגרים אפילו כללו מציתים מובנים או אביזרים אחרים.
עם זאת, התכונה החשובה ביותר של החותך היא שהוא חד. ברגע שחותך סיגרים נהיה כהה יש לזרוק אותו כדי למנוע נזק מתמשך לסיגרים שלנו!
 
כיום, 
חותכי סיגרים מגיעים במגוון רחב של סגנונות ועיצובים, מחותכי גיליוטינה בסיסיים ועד חותכי יוקרה העשויים מחומרים אקזוטיים כמו טיטניום או סיבי פחמן. כל זה ממש נהדר אך בואו נזכור הם עדיין נותרו אותם חתכים בסיסיים לאותה המטרה הבסיסית.
 
חובבי סיגרים רבים מעדיפים להשתמש בסוג מסוים של חותך בהתבסס על העדפותיהם האישיות,
 כאשר חלקם מעדיפים את החיתוך הנקי של הסטייט קאט "הגיליוטינה", בעוד שאחרים מעדיפים את המשיכה המרוכזת של הפאנץ או חותך ה-V. יש אנשים שאפילו משתמשים במספר חיתוכים V כדי ליצור צלב או כוכב.

בנוסף לתפקידם הפרקטי, חותכי סיגרים הפכו לאביזר סגנון חשוב עבור מעשני סיגרים, כאשר אספנים רבים מחפשים וינטג' או קאטרים ייחודיים להוסיף לאוספים שלהם.
מותגים רבים החלו לעשות קאטרים ומאפרות ממותגות – מיותר לציין שברגע שיש סמל על הקאטרים או מאפרות המחיר קופץ. לדוגמא ארטורו פואנטה שסדרת האופוס איקס שלו מקפיצה כל גרגר חול שממנו מיצרים את הזכוכית למאפרה ישירות ב 400000 אחוז.
 
לסיכום בין אם אתם מעדיפים חותך בסיסי או דגם יוקרתי, חותך סיגרים טוב הוא כלי חיוני עבור כל אנין סיגרים וכמובן נותן מענה לאלו האוהבים את היוקרה הממותגת או את הפשטות שבווינטג'.

 ותזכרו – קאטר טוב הוא קאטר שעושה את העבודה בצורה נקייה וטובה


ושלא יעבדו עליכם!!!!
חזור לPanda Cigars