מבנה הסיגר וסוגי העטיף שמרכיבים אותו

פנדה סיגר - מבנה הסיגר וסוגי העלים המרכיבים סיגר

ישנם שלושה סוגים של עלי טבק המשמשים בדרך כלל בסיגרים: עטיפה, המחבר והמילוי.

 עלה העטיף (ראפר): עלה עטיף הוא השכבה החיצונית ביותר של הסיגר ואחראי על המראה והטעם שלו. עלי עטיף גדלים בדרך כלל בצל או בצל חלקי, שכן זה מייצר עלה דק ועדין יותר עם פחות ורידים. עלי העטיף נבחרים בקפידה על סמך הצבע, המרקם ופרופיל הטעם שלהם ע"מ שיוכלו להתאים לחזות נעימה לעין. 

עלה האוגד (ביינדר): עלה החיבור הוא השכבה השנייה של הסיגר ואחראי על החזקת עלי המילוי יחד. עלי האוגד גדלים בדרך כלל בשמש מלאה שכן זה מייצר עלה עבה ועמיד יותר שיכול לעמוד בלחץ של עלי המילוי. גם עלי האוגד נבחרים על פי חוזקם ופרופיל הטעם שלהם. 

עלי מילוי: עלי מילוי הם השכבה הפנימית ביותר של הסיגר ואחראים על הארומה והחוזק שלו. עלי המילוי יכולים להגיע מחלקים שונים של צמח הטבק, כגון החלק העליון, האמצעי או התחתון, וניתן לערבב אותם כדי ליצור פרופילי טעם שונים. עלי המילוי גדלים בדרך כלל בשמש מלאה ונבחרים בקפידה על סמך גודלם, חוזקם ופרופיל הטעם שלהם. 

אופן גידול העלים מסוגים שונים יכול להשתנות בהתאם לטעם ולחוזק הרצויים של הסיגר. לדוגמה, עלי עטיף גדלים בדרך כלל בצל או בצל חלקי כדי לייצר עלה דק ועדין יותר עם פחות ורידים מה שיכול לגרום לחוויית עישון עדינה וחלקה יותר. עלי המחבר (ביינדר), לעומת זאת, גדלים בדרך כלל בשמש מלאה כדי לייצר עלה עבה ועמיד יותר שיכול לעמוד בלחץ של עלי המילוי. ניתן לגדל את עלי המילוי גם בחלקים שונים של צמח הטבק ולערבב אותם ליצירת פרופילי טעם שונים, כגון חריף, מתוק או אדמתי. 

לסיכום, הסוגים השונים של עלי הטבק המשמשים בסיגרים, כמו עטיף, אוגד ועלי מילוי גדלים בצורה שונה על בסיס הטעם והחוזק הרצויים של הסיגר. אופן גידול העלים הללו יכול להשפיע על המרקם, הטעם והארומה שלהם ונדרשת  מומחיות ותשומת לב רבה כדי לייצר טבק באיכות גבוהה עבור סיגרים מובחרים.

 

חזור לPanda Cigars