שיעור מס 42 - צורות השונות של הויטולות מאמר 3\3 - Panda cigars

היום נדבר על הצורות השונות בתוך הפיגוראדו

  קצת לרענן את הזכרון

פיגוראדו (Figurado)[

כידוע,  סיגרים מסוג פיגוראדו הם סיגרים שאינם גליליים ושווי שוקיים. במהלך המאה ה-19 סיגרים מצורת פיגוראדו היו הפופולריים ביותר בשוק, עד לשנת  1930 כאשר שוק הסיגרים החל להפסיק לייצר צורות מסוג פיגוראדו והחל לשווק ולמכור סיגרים מסוג פראחו. כנראה הסיבה לתפנית השיווקית הזאת נבעה מהקושי ביצור סיגרים מסוג פיגוראדו. אומנם לאחרונה החלה תחייה קטנה בשוק הסיגרים וחברות מסחריות החלו לייצר צורות סיגרים שהיו מקובלות במהלך המאה ה-19.

דוגמה יוצאת דופן לכך היא חברת הסיגרים קואבה (Cuaba) שמייצרת אך ורק סיגרים בצורת פרפקטו (צורה שהחלה לעורר עניין בקרב מעשני הסיגרים המנוסים).

בנוסף לכך חברות מסחריות שונות נוהגות לייצר סיגרים בצורת פיגוראדו במהדורות מוגבלות לרגל אירועים מיוחדים כגון חגים או ציון להקמת המפעל. דוגמה לכך היא חברת הסיגרים קוהיבה (Cohiba) שמייצרת סיגרים בצורת טורפדו ופירמידה אך ורק לרגל אירועים שונים.

היתרון בסיגרים שצורתם היא פיגוראדו הוא למעשה צורת הכיפה המתרחבת שמיועדת לקטימה, עקב זאת המעשן יכול לבחור את נקודת החיתוך של הכיפה וכך לאפשר לעשן להיכנס בכמות הרצויה.

אם המעשן קטם חלק קטן מדי, הוא יכול לקטום שנית חתך גדול יותר וכך לאפשר לעשן רב יותר להיכנס לפי בחירתו.

בנוסף לכך הקוטר בסיגרים שצורתם פיגוראדו משתנה להבדיל מצורת פארחו לכן כאשר מציינים קוטר לסיגר שצורתו פיגוראדו הכוונה היא לחלק העבה ביותר שבסיגר שנמצא בהתאם לצורה.

סיגרים שמוגדרים כצורת פיגוראדו:

  • טורפדו (Torpedo) - למעשה סיגר טורפדו הוא כמו סיגר פארחוס מלבד הכיפה, שצורתה מחודדת, עקב צורת הכיפה המחודדת ניתן להסיק שבתחילת העישון כמות העשן הנכנס תהיה גדולה ותפחת עם המשך העישון. סיגר זה הוא הנמכר ביותר בקרב הסיגרים מסוג פיגוראדו.
  • פירמידה (Pyramid) - סיגר ששמו למעשה מתאר את צורתו באופן מלא (צורת פירמידה), הוא למעשה מחודד בחלק הכיפה ומתרחב לכיוון הבסיס להבדיל מהטורפדו. מכיוון שהבסיס הוא החלק הרחב ניתן להסיק שבתחילת העישון כמות העשן הנכנס יהיה חזק ויפחת עם המשך העישון.
  • צ'רוט/טוסקניון (Cheroot/Tuscanian) - צורה זו דומה מאוד לצורת הפירמידה (מתרחבת לכיוון הבסיס) אך ההבדל הוא שכיפת הסיגר אינה מחודדת אלא עגולה ובנוסף לכך הסיגר נוטה להיות קשה ובעל ארומה חזקה. למעשה הצורה הזו הייתה מאוד פופולרית בקרב השוק האיטלקי במאה ה-19 כאשר הפיקו תערובות עם זני טבק ממדינת קנטקי בארצות הברית עם זני טבק מקומיים. כיום צורה זו כמעט ולא מיוצרת.

ככלל - כיום בשוק המודרני ישנו בלבול גדול בין צורת טורפדו, פירמידה וצ'רוט בשל המגוון הרחב.

  • פרפקטו (Perfecto) - סיגר שכיפתו וגם בסיסו צרים יותר לעומת האמצע שהוא עבה יותר, צורה זו קשה למדי להכנה ולמעשה הייתה הצורה המקורית של הסיגרים הראשונים שהאינדיאנים הכינו.

צריך לציין שהפרפקטו מעט קשוח בהדלקה שלו, כלומר עד שהסיגר "מניע" ומוציא כמות עשן לוקח זמן.

הדבר נגרם  מהעובדה ששני הקצוות צרים יחסית.

  • קולבראס (Culebras) - שלושה סיגרים בדרך-כלל דקים ומחודדים שמגולגלים כמו צמה קלועה ומחוברים בקשירה. את הסיגרים הללו נהגו לעשן מגלגלי הסיגרים בקובה וכיום הם נדירים ביותר. ישנם אנשים החושבים שאת הקולבראס מעשנים ביחד, אך הדבר לא נכון. מפרידים את הקשירה שמחברת אותם ומעשנים כל סיגר בנפרד, לאחר שהסיגר שוחרר מהקשירה הוא נראה כמו נחש מפותל לכן קיבל סיגר זה את השם קולבראס (נחש בספרדית). שם נוסף שאימצו לסיגר זה הוא 'לוס טרס אמיגוס' שבתרגום לעברית הכוונה היא ל 'שלושת החברים', מכיוון שסיגר זה מתאים לעישון של 3 אנשים.

 בזה סיכמנו

 

חזור לPanda Cigars