שיעור מס 29 - פנדה סיגרים - שמות המותגים המוכרים בעולם - panda cigars


סיגרים
 מגיעים בגדלים, צורות וטעמים שונים .

לעתים קרובות הם נושאים שמות ייחודיים, שיש להם סיפורי רקע מעניינים.

הנה כמה מותגי סיגרים בולטים וכיצד נוצרו שמותיהם:

  •  גורקה - שמו של המותג הזה הגיע מהעיר גורקה בנפאל. המונח גורקה שימש את הבריטים כדי להתייחס לחיילים האימתניים של נפאל, הנחשבים לאמיצים שבאמיצים. הלוחמים הנפאלים גויסו מאוחר יותר על ידי הבריטים להילחם בחלקים שונים של העולם, תוך הגנה והרחבת האימפריה הבריטית. הבריטים החלו לקרוא לסיגרים של החיילים הנפאלים גורקה. השם שימש מאוחר יותר את Kaizad Hansotia כשהחל לייצר ולמכור סיגרים בשנות ה-80. החברה מייצרת כיום כמה מהסיגרים היקרים בעולם.
  •  בריק האוס - כשג'וליוס (ג'י)ניומן השיק את חברת ייצור הסיגרים שלו, הוא החליט לקרוא לה על שם בית משפחתו בכפר ההונגרי שלו, היחיד שעשוי מלבנים. ניומן היגר לאמריקה בסוף המאה ה-19. כיום אחראי על כמו מהסיגרים המופלאים כגון ג'וליוס סיזר.
  • דוידוף – את מותג הסיגרים היוקרתי המפורסם ניתן לאתר באירופה, קובה ודרום אמריקה. המותג מייצר סיגרים ואביזרים יוקרתיים מאוד. הוא הוקם על ידי זינו דוידוף, שנולד להורים יהודים בקייב בשנת 1906. המשפחה היגרה לשוויץ בשנת 1911 לפני שעברה לדרום אמריקה בשנת 1924. המותג דוידוף ידוע בעולם כמלך הסיגרים. לדוידוף יש מותג "בת" של סיגרים שמכוונים למחירים לקהל הרחב ושמו זינו.
  • ה.אופמן – הרמן אפמן ואחיו עברו מגרמניה להוואנה בקובה כדי להקים בנק וחברת סיגרים בשנת 1844. האחים היו הראשונים למכור סיגרים בקופסאות עץ מסוג ארז. הבנק שלהם נסגר בשנות ה-20, אבל חברת הסיגרים נשארה בחיים. היא ממשיכה לייצר סיגרים איכותיים בקובה וברפובליקה הדומיניקנית.
  • קוהיבה - הסיגר המזויף ביותר בעולם. בשל איכותו יוצאת הדופן, הייצור המוגבל והביקוש הרב.

, הקוהיבה נוצרה לראשונה עבור פידל קסטרו בשנת 1966 במפעל אל לאגוטו ​​בהוואנה, קובה. 

הסיגרים, שיוצרו באופן בלעדי עבור קסטרו ובכירי ממשל קובניים אחרים וניתנו כמתנות לנכבדים זרים

. המונח קוהיבה מגיע מעלי הטבק אותם גלגלו הילידים יחד ועישנו.

  • מונטקריסטו - "הרוזן ממונטה כריסטו" מאת אלכסנדר דיומא סיפק חומר קריאה אהוב במפעל הסיגרים שייסד אלונסו מננדס בשנת 1935. הספר הוקרא בקול רם לאנשים שגלגלו את הסיגרים ביד.

 

חזור לPanda Cigars