גידול הטבק ותהליך היישון - פנדה סיגרים - Panda cigars

גידול הטבק ותהליך היישון - פנדה סיגרים - Panda cigars

סיגרים נחשבים לעתים קרובות לסמל של יוקרה וסמל סטאטוס לאנשים בכל רחבי העולם.

עם זאת, אנשים רבים כלל לא מודעים לתהליך המורכב ליצירת סיגר איכותי. התהליך מורכב מגידול, מהתססת הטבק ועד לגלגול הסיגר המושלם, התהליך ממושך, דורש מומחיות ותשתיות רבות!. 

הצעד הראשון ביצירת סיגר הוא גידול הטבק איכותי. טבק גדל בדרך כלל באקלים חם כמו הרפובליקה הדומיניקנית, הונדורס וקובה. צמח הטבק גדל ומתבגר בתהליך של כמה חודשים טובים אשר במהלכם הוא דורש תשומת לב רבה וטיפול צמוד כדי להבטיח שהעלים יהיו בריאים ובאיכות ראויה. 

לאחר קצירת עלי הטבק, הם ממוינים ומיובשים בצרורות כמובן הכל בעבודת יד עדינה. תהליך הייבוש הוא קריטי שכן הוא עוזר להסיר עודפי לחות ולהוציא את הטעמים הטבעיים הפחות נעימים של הטבק.

לאחר ייבוש העלים הם מותססים או בשפה נפוצה יותר עוברים תהליך של "פרמנטציה". התסיסה היא שלב קריטי בתהליך שכן היא עוזרת להסיר כל מרירות מהטבק ומבליטה את הטעמים הרצויים. כך הופך הטבק לגמיש יותר וקל יותר לעבודה בתהליך הגלגול. תהליך התסיסה מתחיל לאחר קצירת עלי הטבק וייבושם. העלים נערמים בערימות הנקראות באטצ' , שגובהן בדרך כלל כ-1.5 – 2 מטר ויכולות לשקול כמה מאות קילוגרמים. הבאטצ'ים מסודרים בצורה המאפשרת זרימת אוויר ומבטיחה אוורור אחיד של העלים. 

תהליך התסיסה מתבצע על ידי חיידקים ופטריות המופיעים באופן טבעי במהלך הזמן על העלים. כאשר החיידקים והפטריות צורכים את הסוכרים והעמילנים הטבעיים בטבק, הם משחררים חום ופחמן דו חמצני, מה שגורם לטמפרטורה בתוך הבאטצ' לעלות. הטמפרטורה יכולה להגיע עד ל- (49 מעלות צלזיוס) ומעלה והתהליך יכול להימשך בין מספר שבועות למספר חודשים, תלוי בטעם ובחוזק הרצוי של הטבק. במהלך התסיסה, עלי הטבק מנוטרים בקפידה ומעת לעת נהפכים כדי להבטיח שהם יתחממו ויתססו באופן שווה. גם רמות הטמפרטורה והלחות בתוך הבקתה שבה מתבצע התהליך נשלטות בקפידה כדי למנוע עובש ולהבטיח שהעלים יתססו כראוי. 

 תהליך התסיסה הוא שלב קריטי בתהליך יצירת סיגרים איכותיים. הוא עוזר להסיר כל מרירות מעלי הטבק, מבליט את הטעמים הרצויים והופך את הטבק לגמיש יותר לתהליך הגלגול. התהליך דורש מומחיות וניטור קפדני כדי להבטיח שהטבק מותסס כראוי כתוצאה מתהליך ראוי שנעשה בקפידה אנו מקבלים חווית עישון נהדרת.  

 

לאחר התסיסה, עלי הטבק ממוינים לפי גודלם, צבעם, איכותם ומשם ממוינים לגלגול ועל תהליך הגלגול אנחנו נדבר בפעם אחרת.

לסיכום, תהליך יצירת סיגר מורכב ודורש מומחיות בכל שלב. מגידול, מתסיסת הטבק ועד לגלגול הסיגר המושלם. התהליך ארוך אך חיוני ליצירת חווית עישון איכותית ומהנה. בין אם אתם חובבי סיגרים ותיקים ובין אם אתם מתחילים, הבנת התהליך מאחורי ייצור הסיגרים יכולה לעזור לכם להעריך את האומנות והאכפתיות הנלווים לכל סיגר.

 

חזור לPanda Cigars