כמה הטעם והחוזק של הסיגר מושפע מהעטיף

אהלן חברי המועדון היקרים שלי.

היום שיעור מאוד משמעותי כדי להתחיל לבנות את ההבנה של טעמי הסיגרים
 

היום אני הולך לשבור לכם מיתוס בין לאומי!!!
 
סתם, אנחנו נסביר כמה מהטעם ומהכוח של הסיגר באמת מגיע מהעטיף...
 
הטעם של סיגר מגיע משילוב של גורמים, כולל סוג הטבק בו נעשה שימוש, האזור בו הוא גדל ותהליך הפרמנטציה. לצד זאת המיתוס שטעמי או חוזק הסיגר מושפע בבלעדיות או לרוב מהעטיף אינו נכון ובכל זאת , העטיף ממלא תפקיד משמעותי בפרופיל הטעם הכולל של סיגר.
 
העטיף של הסיגר היא השכבה החיצונית ביותר של הסיגר הנותנת לסיגר את הפיניש האחרון של המראה החלק (או לא) ובנוסף לכך תורם להענקת טעם וארומה לעשן.. הטבק המשמש לעטיף גדל בדרך כלל בצל כדי לייצר עלה דק יותר ועדין יותר שהוא פחות מר ויותר טעים.
 
הטעם של העטיף יכול להשתנות בהתאם לסוג הטבק המדובר, תהליך התסיסה ותהליך היישון. סוגי העטיפים השונים, יכולים להיות ממגוון ענק של עלים ממדינות שונות כגון קונטיקט, מדורו, סומטרה, קונטיקט שייד, קובן סיד, הבאנו ועוד רבים.
לכל אחד מאלו יש פרופילי טעם נפרדים שיכולים לנוע בין מתון וחלק לעשיר ומלא.
 
בנוסף לטעם, לעטיף יש גם תפקיד בניחוח ובמראה של הסיגר. מקום הגידול, תהליך התסיסה ושמנים האתריים שעל העטיף תורמים לארומת הסיגר. צריך לומר שהצבע, המרקם והבנד (שעליו נדבר במאמר נפרד) יכולים להשפיע על המשיכה החזותית של הסיגר ועל הרצון לרכוש.
 
אחרי שיח משמעותי על העטיף אני נותן את הפאנץ' - שאר מרכיבי הסיגר, כולל המילוי והאוגד, משפיעים באופן משמעותי על פרופיל הטעם. המילוי (פילר), הוא תערובת הטבק המשמשת במרכז הסיגר, הוא בדרך כלל התורם החזק ביותר לגוף הסיגר, בעוד שהאוגד, המחזיק את המילוי יחד, עוזר לאזן את הטעמים ולספק מבנה יציב לסיגר. ובסוף העטיף נותן את הגוון האחרון בפרופיל הטעמים.
 
לסיכום, בעוד שהעטיף ממלא תפקיד חשוב בטעם הסיגר, הוא רק מרכיב אחד מתוך תערובת מורכבת של טבק שיוצר את פרופיל הטעם הכולל של סיגר.
הבלנדרים המובחרים מעשנים עשרות תערובות במינונים שונים בפילר ובאוגדים שונים לפני שמחליטים על תוספת העטיף שיתן את הטאץ המכריע שכן גם אז עושים נסיונות רבים.
הטעם, הארומה והמראה הייחודיים של העטיף חיוניים לחוויית העישון, אבל ללא ספק הניחוחות וטעמים הם קומבינציה של כלל המרכיבים של הסיגר!
 
ושלא יעבדו עליכם!!!!
 
 


נשמח לקבל מכם הערות, בקשות ונושאים לכתיבה.

מבטיחים לקרוא הכל.
חזור לPanda Cigars