שיעור מס 40 - ויטולות וגדלים 1\3 - Panda cigars

ויטולות -  מאמר 1\3

 אנחנו תמיד שואפים להיותאוטוריטה ומותג המקצועי ביותר בתחום הסיגרים בישראל.

אי לכך ובהתאם לזו, לאחרונה החלטנו שאנחנו חייבים ליישר קו במינוחים המקצועיים כדי לתת לקהל המעשנים את השרות והידע הטוב והמדוייק ביותר!

אז בזירת הסיגרים הישראלית מסתובבות כל מיני השערות, מונחים והמשגות מקצועיות ולעיתים גם טעויות בנושא צורות הסיגרים והמינוחים המקצועיים בהקשרם.

לכולנו יש את ה"חבר המבין" שנצמדים אליו ועל כן גם אנחנו רוצים להיות החברים המבינים שלכם!

היום אנחנו נעשה לכם סדר פעם אחת ולתמיד במינוחים הנכונים, בשמותיהן של הויטולות ובהמשך בתתי הויטולות הקיימות.

נתחיל בהמשגה

ויטולה – צורת הסיגר, ללא קשר לגודלו וללא קשר לצבעו

 

כעת נחלק את הויטולות ל2 ויטולות בלבד!

פארחוס (Parejo) –

סיגר פארחוס הוא למעשה סיגר שווה-שוקיים מתחילת הראש על לבסיס הרגל. למעשה סיגר זה הוא הסיגר הנמכר ביותר וכ-90% מהסיגרים המיוצרים הם מסוג פארחוס ככל הנראהבשל נוחות היצור שלו שהיא כמובן נגזרת של זמן וזמן זה כסף.

בשל הפופולריות המכריעה של סיגרים בעלי צורת פארחוס, עם השנים הומצאו שמות סיגרים שונים בשפה המקצועית כדי להבדיל בגודלי הסיגרים המגוונים. לכל סיגר ששמו קרוי בשמות שנותנים את הכיוון הכללי (כדי לראות את זה תחכו למאמר השלישי.)

 

פיגוראדו (Figurado)

כפי שנאמר סיגרים מסוג פיגוראדו הם סיגרים שאינם גליליים ושווי שוקיים. במהלך המאה ה-19 סיגרים מצורת פיגוראדו היו הפופולריים ביותר בשוק, עד לשנת 1930 כאשר שוק הסיגרים החל להמעיט בייצור צורת פיגוראדו והחל לשווק ולמכור סיגרים מסוג פראחו. כנראה הסיבה לתפנית השיווקית הזאת נבעה מהקושי ביצור סיגרים מסוג פיגוראדו. אומנם לאחרונה החלה תחייה בשוק הסיגרים וחברות מסחריות החלו לייצר צורות סיגרים שהיו מקובלים במהלך המאה ה-19 במון צורות מטורפות ואמנותיות.

דוגמה יוצאת דופן לכך היא חברת הסיגרים קואבה (Cuaba) שמייצרת אך ורק סיגרים בצורת פרפקטו (צורה שהחלה לעורר עניין בקרב מעשני הסיגרים המנוסים).

בנוסף לכך חברות מסחריות שונות נוהגות לייצר סיגרים בצורת פיגוראדו במהדורות מוגבלות לרגל אירועים מיוחדים כגון חגים או ציון להקמת המפעל. דוגמה לכך היא חברת הסיגרים קוהיבה (Cohiba) שמייצרת סיגרים בצורת טורפדו ופירמידה אך ורק לרגל אירועים שונים.

היתרון בסיגרים שצורתם היא פיגוראדו הוא למעשה צורת הכיפה המתרחבת שמיועדת לקטימה, עקב זאת המעשן יכול לבחור את נקודת החיתוך של הכיפה וכך לאפשר לעשן להיכנס בכמות הרצויה.

אם המעשן קטם חלק קטן מדי, הוא יכול לקטום שנית חתך גדול יותר וכך לאפשר לעשן רב יותר להיכנס לפי בחירתו.

בנוסף לכך הקוטר בסיגרים שצורתם פיגוראדו משתנה להבדיל מצורת פארחו לכן כאשר מציינים קוטר לסיגר שצורתו פיגוראדו הכוונה היא לחלק העבה ביותר שבסיגר שנמצא בהתאם לצורה.

במאמר הבא אנחנו נדבר על תתי הויטולות בתוך הפיגוראדו (טורפדו, פרפקטו, פירמיד, דיאמדס, קולבארס ועוד)!

יש למה לצפות!!!!!

חזור לPanda Cigars