שיעור מס 53 - מדינות ואזורי גידול הטבק מאמר מס 1 - Panda cigars

53 – מדינות ואזורי גידול הטבק מס 1
תמיד עניי אתכם איפה מגדלים טבק חוץ מקובה?
מה הטעמים וצבעים שמאפיינים כל מדינה?
והאם הטבק של קובה הוא הכי טוב ????
עובדה מס 1
הטבק במקורו גדל באמריקה, לא ביבשות והאיים הסובבים אותו אלא היבשת עצמה...
בגדול החזרה על השיעור - ילידים, אינדיאנים, טבקו עישון וכו הכל התגלה באמריקה - למאמר
מהם אזורי גידול טבק הסיגרים
טבק סיגרים לא יכול לגדול בכל מקום, הרבה כוכבים ומזלות אמורים להסתדר בשורה כמו אצל רס"ר שמש בספיחס ע"מ לגדל טבק שיעמוד בסטנדרטים של הסיגרים הטובים כיום. ישנם תשעה אזורים עיקריים לגידול טבר לסיגרים שהוא כאמור איכותי ומושקע יותר משאר מוצרי העישון : מרכז אמריקה, קובה, הרפובליקה הדומיניקנית, אקוודור, הונדורס, אינדונזיה, מקסיקו, ניקרגואה וארצות הברית.
כל האזורים הללו יכולים לייצר סיגרים טעימים ולכולם יש את הייחודיות שלהם.
האם זה משנה איפה טבק הסיגרים גדל?
כן, ברור, האדמה היא לא מכונה שמיצרת באופן קבוע. אנחנו תמיד מנסים לאפשר את אותם תנאים ע"י זמנים , מים ועוד כדי לאפשר לאדמה להוציא את המוצר הכי קרוב למושלם בכל פעם.
 מיקום גידול הטבק עשוי להשפיע גם על סוג הסיגר, הטעם, עוצמה צבע ובגדול על הכל....
כל אזורי הגידול הראשיים מפיקים טבק ברמה גבוהה אבל ההבדלים במזג האוויר, באדמה, מינרלים שבסביבה מקנים מאפיינים מיוחדים שמשפיעים על המוצר הסופי.
בכל פעם שאתה רוכש סיגר, מדינת המקור של כל חלק בסיגר מצוינת בגאווה. כך שתמיד תוכל להבין פחות או יותר למה לצפות, אגב ככל שתעמיק בידע תוכל לדעת במדוייק יותר.
כיצד אזורי גידול משפיעים על טבק הסיגרים?
אפילו מעשני הסיגרים המנוסים ביותר עלולים לטעות בטעימה עיוורת באשר להשפעה השונה כל כך של אזורי גידול על טבק הסיגרים. הכל תלוי למעשה סביבה והאדמה. לדוגמה אם האדמה מכילה הרבה ברזל אז לטבק תהיה ארומה חזקה בעוד שנוכחות רבה של סידן יכולה לתת עישון מתקתק. הרבה מינרלים באדמה יתנו טבק שנשרף בצבע לבן יותר, חוסר במינרלים יכולים לתת לטבק טעם כהה וחמצמץ (לאוהבי הז'אנר)
נפרק את אזורי הגידול השונים ומה לצפות מכל עלה טבק שגודל באזורי גידול שונים.
אזורי גידול הטבק השונים
קובה
הרבה מאמינים שקובה היא חוד החנית באשר לגידול טבק ועם הסטוריה ארוכה ועשירה אפשר להבין למה. האדמה עצמה מעובדת בקפדנות ע"מ ליצור את הסביבה האידאלית לגידול הטבק. עלי הטבק הם בעלי גוף מלא עם תווים של תבלינים עץ וארומה פרחונית ממש משאירים תווי עם וארומה אדמתיים. סיגרים קובניים מפורסמים לדוגמה הם מונטה כריסטו ורומיאו וג'ולייט.
הרפובליקה הדומיניקנית
מעשנים צפון אמריקנים מעדיפים לעיתים קרובות טבק שגדל ברפובליקה הדומיניקנית כחלופה לסיגרים קובניים. שני אזורי גידול אלה מציעים טבק דומה משום שצמחים רבים שגדלים ברפובליקה הדומיניקנית הם נגזרת מהמגוון הקובני ( להלן רובו הוא קובן סיד). סיגרים מהרפובליקה הדומיניקנית נמצאים לעיתים קרובות על הקצה המדיום של הסקלה בחוזק אך עדיין בעלי גוף חזק . בדרך כלל נותנים דוגמאות לסיגרים שבאים ממדינה מסויימת אבל צריך לומר שאמינות שלרוב מה שמשפיע זה לא מיקום המפעל אלא תרכובות העלים. לשאלתכם התשובה היא כן! לעיתים יכולים לגלגל סיגרים בהונדורס עם טבק ניקרגואני.
דוגמא לסיגרים עם טבק דומיניקני - room 101 - ichiban | caldwell - just the tip
קמרון
עלי קמרון נחשבו בעבר פחות טובים אך אנחנו כעת יודעים שהם באיכות מאוד גבוהה עם ייחודיות ספציפית מעוד.  עלי העטיף שלהם ידועים כבעלי איכות מעולה לאלו שאוהבים סיגר מחוספס יותר על השפתיים. עלי טבק שגדלים בקמרון הם בעלי מאפיינים טבעיים ללא יותר מידי ארומות אבל עם המון עוצמה, דבר שמהווה ליווי מושלם לסיגרים בעלי מילוי (Filler) מלא טעם.

במאמר הבא נראה עוד 6 מדינות שמגלות טבק ומה הן המשמעויות מהן!!!!
יש למה לצפות
חזור לPanda Cigars