שיעור 18 - יומידור סיגרים מעץ סידר או או לא?? - panda cigar

יומידור עץ, טאפדור, זכוכית או בכלל מקרר.מה הסיפור הגדול עם היומידורים האלו?? 

הנה לכם מאמר קצר בנושא 

אם אתם מחפשים לקנות היומידור, עשיתם מחקר משמעותי ורחב בהקשרי המחירים, אין ספק שנתקלתם בדגמים שנעשו מעץ ארז ספרדי. העץ ארז ספרדי הוא תו תקן למוצר הזהב בבניית יומידור.

לצד זו, הוא בדרך כלל יקר יותר מעץ אחר בהנחה והוא באמת ארז ספרדי ולא מלבנוני או קנדי.כמו כן, הפתגם הישן "אתה מקבל מה שאתה משלם עבורו" תופס היטב בהקשר הזה

. אם אתם מתכוונים לקנות יומידור מעץ, אז אנו ממליצים להשקיע מעט יותר ולרכוש כזה שבנוי מארז ספרדי.

אם לא, בצורה חד משמעית וברורה ל"טאפרדור" שהוא רק מיכל פלסטיק\זכוכית בסיסי אטום, או מקרר אטום לחלוטין הם הבחירות הנכונות יותר עבורכם. תאמינו או לא, ארז ספרדי אפילו לא גדל בספרד.

למרות שמו, הוא גדל בעיקר באיים הקריביים כמו גם במרכז ודרום אמריקה.אחד היתרונות הייחודיים של הארז הספרדי המתפתח באקלים אלו הוא שהעץ עמיד ביותר גם בפני ריקבון וגם בפני עובש, הנפוצים בסביבות לחות. כך מצליח העץ לספוג ולעמוד בלחות גבוהה.

מאפיינים אלה הם ללא ספק יתרון לבניית humidor ואחסון לטווח ארוך של סיגרים. ארז ספרדי הוא עץ נקבובי, המאפשר לו לספוג ולאגור לחות.

בעוד עצים קשים אחרים כמו אלון הם בדרך כלל טובים יותר למטרות בנייה אחרות, הצפיפות המוגברת של עצים אלה אינה מאפשרת להם לספוג פנימה ולשמור את הלחות וכך נוצא עובש וריקבון. הארז הספרדי חזק גם ביחס למשקלו, והוא לא מתעוות כשהוא מקבל לחות גבוהה כמו שאר העצים הקשים. תכונות אלו בשילוב של אטימות מהלחות וטמפרטורה בחוץ מבטיחות
החזקת לחות ומניעת תנודות לחות דרסטיות בפרקי זמן ממושכים.

 לדברי עניני הטעם (אני טרם הצלחתי להרגיש הבדל בטעם) לארז הספרדי יש גם ארומה _שהיא פשוט מטריפה) ברורה ומובהקת שמוסיפה לטעם הסיגר. הארומה הזו מסייעת במניעת מזיקים של טבק, הנדחים על ידיה.זו הסיבה העיקרית לכך שחלק מהיצרנים מכניסים שרוול קטן של ארז ספרדי לסיגרים שלהם טרם האריזה בטיובה או עוטפים סיגרים במחיר גבוה יותר בשרוולי ארז ספרדי. בעוד שהטעם הוא סובייקטיבי, רוב מעשני הסיגרים מוצאים סיגרים שהתיישנו עם ארז ספרדי מהנים יותר וודאי וודאי עקב "מכת" ארומה שמקבלים כאשר מקרבים את העץ לאף.אמנם הארומה אף פעם לא נעלמת לגמרי, אבל היא דוהה קצת עם הזמן, אז אם אי פעם תגלו אתם כבר לא מריחים את הארומה מתוקה ומתובלת הזו, שווה לשקול לבצע שיוף קל בעזרת נייר זכוכית קל כדי להביא את הארומה החזרה.כמובן אם עושים שיוף כזה כלומר "החזרה לכשירות" נדרש לעשות תהליך ניקיון וסיזונינג מחדש.

(על זה נדבר בפעם הבאה. אם היומידור שלכם כעת אינו כזה שעשוי ארז ספרדי, אני אומר לכם בצורה חד משמעית אל תקנו אחד!!!

חלק מיצרני היומידור משתמשים בארז אדום אמריקאי או מהגוני מהונדורס, שלשניהם יש כמה תכונות המועילות לסיגרים מיושנים ולכן הישארו עם שלכם שעושה עבודה נהדרת.אם אתם משתמשים בטאפרדור, קחו טיפ והוסיפו כמה שרוולי ארז ספרדי מתוך קופסת הסיגרים שקניתם לתוספת ארומה ומכך כלל היתרונות שבאים איתה.אני מאוד בטוח שלפחות מהריח שיעלה לכם לעף שתפתחו את היומידור אתם תהנו הרבה הרבה יותר!! 

אז שלא יעבדו עליכם .

 

חזור לPanda Cigars