Room101 - 13th Anniversary

אמ;לק:

ויטולה: טורו (6X54)

טעמים דומיננטיים (חיך): פלפל שחור, נוגט, וניל

טעמים דומיננטיים (לשון): חריפות, קרמיות

מורכבות: 5

תחושת פה: חריפות וקרמיות לסירוגין

סיומת: ארוכה, מאופיינת בטעמי עץ

בעירה: 4.5/5

איפה: 60% הדיקות

גוף: בינוני+

חוזק: בינוני

זמן עישון: 1:45 ש'

המלצות מיוחדות: מומלץ לשלב עם בירה בלגית. לא למתחילים.

תמורה למחיר: 4/5

מקור:

מדינת מקור: ניקראגווה

עטיף: ניקראגווה

אוגד: ניקראגווה

מילוי: ניקראגווה

מפעל: Tabacalera AJ Fernandez

רושם ראשוני:

הסיגר הזה מסמן את הפעם הרביעית ברצף בה Room101 מוציאה סיגר אניורסריו. גם הפעם, AJ Fernandez הינו היוצר של הסיגר. מעבר לעובדה שמדובר בניקראגווה-פורו (סיגר שמורכב כולו מעלי טבק שמקורם בניקראגווה), אין פירוט נוסף אודות העלים.


הסיגר הזה בולט לעין בזכות שני מאפיינים עיקריים: צבע העטיף הכהה והמרשים, וצבע החבק - וורוד בייבי עם עיטורי זהב - צבעים שלא מופיעים לעיתים קרובות סביב סיגרים. 


ברגע שיצא מהצלופן, הסיגר פיזר ניחוח עמוק ודומיננטי. זה, בנוסף לצבע החבק הייחודי, היו אלה שכנראה קנו לו את השם "Stinkey Pinky" - הורדרד-המסריח.


לעטיף צבע אחיד, כהה ומרשים. נראה שהסיגר גולגל בקפידה - ללא נקודות רכות או קשות, ללא ורידים או בליטות. השאיפה הקרה די משוחררת. 

שליש ראשון:

כבר בשלב ההדלקה אפשר להבין שהסיגר הזה לא משחק משחקים. במרכז, קיימת חריפות בולטת; גם בטעם (חיך), שהתאפיין בפלפל ירוק, וגרעיני פלפל שחור, וגם בתחושת מינרליות וחריפות על הלשון.


לאחר כמה שאיפות פלפליות במיוחד, הסיגר מתאזן מעט, ואפשר להבחין בטעמים נוספים שהוא מציג - הרגשתי טעמי אדמה לחה, אלון חרוך ושרידים של טעמי אגוזים.


מבחינת המבנה - הסיגר מצטיין. שאיפה עם התנגדות קלה, בעירה מצויינת, כמויות עשן נכבדות ואחידות לאורך כל השליש.

שליש שני:

השינוי הדרמטי בין השליש הראשון, הפלפלי והחד בשליש הראשון, לבין הקרמיות והמתיקות בשליש השני - תפס אותי בהפתעה. לא חושב שיצא לי לחוות הרבה שינויים חדים כל כך בין שלישים.


השליש השני כאמור, הוא קרמי ומתקתק. הטעמים שחשתי היו נוגט, אבקת קקאו, מקל וניל ומעט עץ קלוי.


מבחינת מבנה - הסיגר ממשיך להרשים. בעירה חדה, שאיפה מצויינת, עקביות בטעמים ועשן קרמי ומפנק.

שליש אחרון:

השליש השלישי ממשיך בקו דומה לזה של השליש הקודם - עם שינוי קליל. הטעמים ממשיכים להיות בספקטרום המתקתק, אך לאט לאט חוזרים הטעמים החריפים ומשתלבים יחד לכדי איזון מצוין.


חשתי בטעמים מתקתקים של וניל, אגוזים וקקאו, לצד חריפות של פלפל שחור, עץ קלוי ומינרליות.

זווית אישית:

הסיגר הזה בשום אופן לא מיועד למתחילים. "חסם הכניסה" שלו יהיה גבוה מידי למעשן ה-לא מנוסה. השליש הראשון פלפלי, חריף ומעט חזק. אך לאחריו, השליש השני מפתיע בשינוי חד שמסתיים באיזון שמגיע בשליש האחרון. הסיגר הזה מאוד דינאמי, עשיר ומורכב ולא משאיר רגע של שיעמום. ה-13th Anniversary הוא דוגמה מצויינת להשתנות בין שלישים, ומי שרוצה לחוות את זה בצורה בולטת - זה הסיגר לנסות.


לדעתי הסיגר ישתלב מצויין עם בירה בלגית מתוקה, אך גם כמות שהוא הוא מספק חוויה מעניינת, מיוחדת וטעימה למדי.

ציון: 92

חזור לPanda Cigars